Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

Veiligheidsrichtlijnen voor ondernemers uit andere sectoren dan de detailhandel die niet-lichamelijke klantencontacten hebben

Veiligheidsrichtlijnen voor ondernemers uit andere sectoren dan de detailhandel die niet-lichamelijke klantencontacten hebben

1. Houd 1,5 meter afstand
2. Beperk het aantal klanten en gebruik maximaal alternatieven voor vergaderingen en overleg door maximaal gebruik te maken van digitale communicatiemiddelen.
3. Zorg ervoor dat klanten de afstand van 1,5 meter makkelijk kunnen bewaren binnen in de vestiging, maar eventueel ook buiten aan de vestiging tijdens het wachten. Werk waar mogelijk met vloermarkering (pijlen/stickers/…).
4. Klantencontacten worden best verspreid ingepland zodat er niet teveel klanten tegelijkertijd aanwezig zijn.
5. Ontvang klanten indien mogelijk in een afzonderlijke ruimte en beperk het aantal aanwezige
medewerkers. Social distancing moet steeds kunnen worden gegarandeerd.
6. Reorganiseer de inrichting van de onthaalruimte / receptie, zodat de afstand van 1,5 meter met het personeel en andere klanten kan worden gevrijwaard of voorzie andere veiligheidsmaatregelen (bv. wanden en schermen).
7. Zorg voor maximale hygiëne in de vestiging en stel waar mogelijk handgel ter beschikking.


Andere veiligheidsrichtlijnen

Voor de detailhandelssector
E-commerce
Klantencontacten buiten de vestiging

CONTACTER ONZE ADVISEURS